Go to content

De unge fortæller

Store problemer starter ofte i det stille, når hverdagens udfordringer vokser. Telefonisk rådgivning hos Ungelinjen er skabt som forebyggelse for mistrivsel blandt unge, og vi har talt med nogle af dem, der har haft gavn af muligheden.
Logo ungelinjen
Citationstegn
"Min sociale kapacitet er på max hver dag, så jeg havde brug for hjælp til at lære at sætte nogle grænser for mig selv," fortæller Lærke på 25 år og forklarer:
"Før forstod jeg ikke, hvorfor jeg blev sur eller røg i et hul. Det gør jeg nu. Den professionelle indsigt har givet mig nogle råd og redskaber".

Kærestesorg fylder hos unge

Hos Ungelinjen giver psykologer telefonisk rådgivning, og her fylder opkald om kærestesorger en del.
Det gælder både fra dem, der er blevet forladt, og dem, der har slået op og står med kvaler over at have såret en anden. En af dem er Kasper på 22 år:
"For mig var det vigtigt at tale med en, der ikke kendte mig og min situation. Jeg fik en model til bedre at forstå mine tanker".

Læs eller lyt til mere om de unge

Lærke og Kasper er anonymiserede i artiklen, men deres identitet er "danmark" bekendt. Du kan læse hele interviewet med dem på sygeforsikring.dk.
Kan du bedre lide at lytte, har Ungelinjen sin egen podcast. Alle medlemmer af "danmark" mellem 16 og 25 år kan frit og gratis ringe til Ungelinjen.

Lyt med der, hvor du normalt lytter til podcast

Lyt på Spotify
Lyt på Apple Podcast
Lyt på Podimo
Lyt på YouTube

Lyt med der, hvor du normalt lytter til podcast


Lyt på YouTube